Sökmarknadsföring funkar det verkligen? Stockholm 3 mars

Det viktiga, första intrycket, sätts på internet. Första mötet med en potentiell kund sker idag inte i första hand i det personliga mötet, telefonsamtalet eller i ett brev utan allt oftare i sökmotorer på internet. Det gäller att vara synlig och attraktiv i träfflistan, både i träfflistan på Google och på startsidan, ”skyltfönstret” på internet.

Ger ditt företag inte ett attraktivt och rättvisande intryck i träfflistan på sökmotorer som Google, MSN, Yahoo, Hitta, Eniro mfl, klickar heller ingen sig vidare till er hemsida.

Lär dig mer om SEO/SEM eller med ett samlat begrepp sökmarknadsföring som det heter på svenska.

Morgonen bjuder bland annat alla deltagare på ett seminarium med initierade branschexperter och en öppen paneldiskussion.

Allt under ledning av moderator Odd Klofsten - från Odd Marketing, tillika ordförande i Sveriges Annonsörers mediekommitté för just sökmarknadsföring.

Agenda:

• Introduktion

• SEO och SEM - Kostnadseffektiv marknadsföring i lågkonjunktur (Bernt Johansson, Klikki).

• Sökmotoroptimering i praktiken, CASE: Jobb24 (Patrik Eriksson, Jobb24).

• Att tänka på inför en upphandling:
Panel bestående av:
Bernt Johansson Klikki,
Annika Von Schmalensee Folksam,
Patrik Eriksson Jobb24
Carina Persson Trygghansa.



Tid: Frukosten står framdukad från 07.30. Seminariet börjar ca kl 08.00 och pågår till senast kl 09.30

Plats: Summit Konferenslokaler, Grev Turegatan 30, Stockholm

T-bana: Östermalmstorg, uppgång Nybrogatan

Tel: 0707 68 94 07

Deltagaravgift Kostnadsfritt för medlemmar. Naturligtvis är även icke-medlemmar välkomna och då är deltagaravgiften 450 kr. Frukost ingår.

Inga kommentarer: